הרב עדס לקול חי: "יש לי סגולה בת 12 מילים שתעזור לכל אחד"

    אבי יעקב | צילום: ויקיפדיה 8 Comment on הרב עדס לקול חי: "יש לי סגולה בת 12 מילים שתעזור לכל אחד"
    18:49
    01.05.24
    אתר קול חי No Comments on מפקד פלוגה במכתב כואב: "מחבל מצליף והסיוע נוחת"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    המקובל הגאון רבי יעקב עדס שוחח עם בצלאל קאהן במהדורה המרכזית והעביר מסר לציבור הכללי בארץ ישראל.

    לדברי הרב מי שניזוק עד היום מגזירת הגיוס של בני התורה זה בעיקר הציבור החילוני. "קראנו עכשיו חמש פרשיות של מלאכת המשכן, האלשיך אומר על הפסוק ועשו לי מקדש ושכנתי בתוכם שזה בתוכו של כל אחד מעם ישראל, יש אור אלוקי בכל אחד מעם ישראל שמסייע לו".

    "מיום שחרב בית המקדש אין להקדוש ברוך הוא בעולמו אלא ד' אמות בלבד, אם כן לימוד התורה מביא השראת השכינה לכל אחד מישראל וזה עוזר להם בכל העניינים. אבל" הטעים הרב "זה תלוי עד כמה כל אחד מעריך את התורה, מי שיעריך את התורה האור האלוקי יגיע אליו, אבל מי שמחפש למעט את התורה לא יקבל את האור".

    לדברי המקובל הרב עדס "בשנה האחרונה מתו אנשים ואחרים ירדו מנכסיהם. שיהיה ברור, אם היה יותר תורה, פחות אנשים היו מתים, פחות אנשים היו יורדים מנכסיהם, התורה זה האור שעושה את כל הטוב".

    ואז הטיל הרב את הפצצה: "אנשים מבקשים ממני ברכות בלי סוף, אני מציע שכל אחד יחשוב בליבו משהו וזה יותר מקמיע, קמיע אני לא מוכן לכתוב אבל זה יותר חזק מקמיע. יש פה 12 מילים שכל אחד יכניס לו את זה היטב לזיכרון: ריבונו של עולם, אני מבקש ממך, שעם ישראל ילמדו כמה שיותר תורה, שזה יהיה מנטרה, שיגידו את זה בכל הזדמנות".

    בהמשך דיבר הרב על נושאים שונים בנושא גיוס בני הישיבות וההתמודדות האפשרית עם הגזירה.



    8 תגובות

    מיין תגובות
      1. רשע מגיב 1בטח אתה התגרשת כבר עשר פעמים בגלל זה אתה מפחד שהוא ידבר על גירושין

        1. אסנת. צדיק הקדוש ברוך הוא שלך לנו צדיק ענק שיחזיר את עם ישראל בתשובה שלמה אשרייכם עם. ישראל ענק שבענקים צדיק יסוד. עולם אור זרוע. לצדיק הרב יעקוב עדס מלוא צדיקים אשר סובלים בשביל עם ישראל אשרינו 'זכינו להקיר את הצדיק. איין מלבדו הקדוש

    1. 7

      חזק ביותר! שנזכה לצעוק זאת כל יום. הרב עדס צדיק גדול

    2. 6

      איך שמים פה תגובה כמו של מגיב אחד הרשע
      מקוב שיעשה תשובה
      הגאווווווון האדיר בעל מסירות הנפש הנבדלת הפילאית איש ובעל התפילה ממש ציור קדוש מספרי צדיקים, איך יש מגיבים כאלה כמו מגיב אחד זב לא נתפס למב אדם רוצה לבתאבד ולהסתבך עם כבוד תלמיד חגם אדיר כזה ממש גאון הגאטנים ווהענקנים בכל התורה כולה ממש

    3. 5

      אי ןאדם בעולם שהגיע לקרסוליו של הרב יעקב עדסבעל המסירו נפש לעם ישראל הלוואי וכל אדם היה עושה את העצה הזו

    4. 4

      אוי איזה לאיזה צדיק זכינו הרב המקובל יעקב עדס. תענוג צרוף לנשמה לשמוע אותו לאיףחר חצות בהידברות בבכי צרוף ובמאמץ רב עם עצימת עיניים .כמה עוצמה כל פעם ששומעת אותו אני מרגישה שזה כמו נהר המטהר את הנשמה מחטאים.זכיתי לשמוע צדיק גדול בדורנו.